Hvad siger Hjørring Kommune?

I forbindelse med åbningen af en række nye borgerservicebutikker ønskede Hjørring Kommune at bruge en dag på at diskutere nye udfordringer, forholde sig til ledelsens fremtidige forventninger og dele indhøstede erfaringer om borgerservice. Til den opgave havde man valgt at bruge skuespillere.

Teater viste sig at være fortrinligt til at iscenesætte ”systemets” møde med borgeren samt samarbejdsrelationer mellem medarbejdere og medarbejdere og ledelse.

Deltagerne arbejdede med grove borgere, borgere der vil have svar på alt, borgere der taler privat i mobiltelefonen og en borger, som vil have fyret pædagogen i sit barns SFO. Og de oplevede, hvordan samarbejdet mellem kollegerne ved skranken, ved telefonen og i back-office kan tage sig ud.

”Jeg har kun fået positive tilbagemeldinger fra dagen. Alle har været utrolig glade for den måde, skuespillerne fik sat fokus på nogle meget genkendelige problematikker fra dagligdagen og på den erfaringsudveksling, der fandt sted mellem os.

Der er en umiddelbar genkendelighed og meget vi kan overføre direkte fra de små spil og til situationer, vi står i til hverdag i forhold borgerne og også i forhold til samarbejdet kolleger imellem. Det var et utrolig godt startskud på vores proces.”


Marianne Carlsen, leder af Borgerservice